Peace be with you – part two

A devenit un hobby să urmăreşti teroriştii. Cum stau eu cu ochii pe Al Quaida din Maghreb (deci au prins 88 la începutul anului, urmează vreo 7 luni de pauză, zic eu, la fix până plec de aici) aşa s-a gândit şi Google, ăsta, să facă un soft mai ca lumea. Puţin data mining, o linguriţă de CIA şi iese un site care arată a Wolfram dar care are un nume de blockbuster şi chiar propriul trailer pe youtube. (Una din sursele motoraşului e scanarea blogurilor wordpress.)

Emiri

What would Peter Bergen say? El este expertul propulsat la TV după un interviu obscur făcut în 1997 cu un extremist uscăţel prin AfPak. Iar din 2001 pe Peter Bergen îl poţi citi sau vedea pe CNN. Eu l-am văzut şi în Pakistan, la hotel. Aborda o mină inertă care mi s-a părut falsă, departe de imaginea de aventurier. Într-un hotel de 5 stele, îmbrăcat lejer poţi scrie despre orice. Senzaţia mea a fost că o dată aruncat şi el de soartă şi de împrejurări prin cercurile ăstea şi-a găsit rostul şi de atunci tot bagă text. Poza de pe wikipedia îl arată la vreo conferinţă cu nişte ochelari pe nas pe când în cea de pe site şi dată la tipar e cu fular, normal. Efectul e bun, e bun efectul. Dar una e să ştii şi să scrii la nivel academic despre diferenţele dintre Lashkar-e-Jhangvi şi Tehrik-e-Taliban Pakistan şi alta ar fi fost ză zbieri de la început despre sărăcia lucie de pe acolo ca resursă inepuizabilă a conflictului.

Lasă un răspuns

