Pace

Îmi aduc aminte de cand mă ştiu de cuvantul Pace. Îmi dau seama că îl foloseam la şcoala generală în RSR în sensul cel mai geo-politic al cuvântului. Era Ceauşescu-Pace!, RSR Pace!, Pacea în lume! şi altele. Nu ştiam de arme nucleare precum copiii din America şi nu ştiam cine cu cine se bate de trebuie să fie pace, dar era clar că e nevoie, trebuie. Desenam porumbei cu crenguţă de măslin în plisc. Sunt încă foarte priceput, iese un fel de pasăre amfibie: o corabie cu pânze şi cioc.

Porumbelul păcii

Naiba ştia că dintre toate lucrurile o să ajung să mă învârt între împrejurări care mă vor face să citesc despre o destinaţie prima oară din CIA Factbook. Şi să mă intereseze şi să pricep măcar atât: că toată nenorocirea vine doar din cât de bine o duce omul şi restul e zero.

Bonus

Un răspuns to “Pace”

  1. eumiealmeu Says:

    şi mai şi cântam la cenaclu: să fie pace în lume… de trei ori… să fie pace, pace, pace pe pământ./ şi toţi ai casei acasă… la masă… / cei din Braşov şi din alte zone nu vor mai putea fi toţi la masă şi-n casă…

Lasă un răspuns

