Somn

Mă mai trezesc la 5 sau 6 dimineaţa. Nu ştiu, nu mă uit la ceas, oricum e devreme. S-ar putea de fapt să fie deja 7. Inainte de asta ultimele clipe de somn sunt pline de intensitate. Mă trezesc foarte liniştit însă, odihnit chiar, ceea ce mă enervează un pic – aş mai fi avut chef să dorm. Cred că există un factor extern în toată treaba asta: mi-e sete, aud liftul, o cheie în uşa, „deschide poliţia”, „housekeeepiiing” ceva se întâmplă.
Ce e interesant este că o caldură sufletească suspectă mă animă cand deschid ochii. Inevitabil, ziua curge cumva destul de bine după aceea. Visele cu actori cunoscuţi sau nu care mă animau cu cateva minute înainte mă părăsesc, şi sunt gata de o nouă zi. De când eram mai mic mă mira cum bunicii se trezeau in creierii nopţii şi începeau lucrul la vite. Se relaxau apoi din când în când pe durata zilei şi îmi părea logic ca la un moment dat să cadă frânţi dar n-o făceau. Am aflat apoi cum cortexul se activează la ore matinale iar organele interne pregătesc corpul pentru masa de dimineaţă şi efortul imediat ce va urma.
Din fericire trec desoeri peste aceste probleme, mai prind un REM mic şi reuşesc să mă trezesc obosit, perplex, violet.

Lasă un răspuns

