Ausländer

În 2004 am votat la München. Ţin minte cum m-am întors spre Ulm şi până seara veneau ştirile că Năstase conduce în sondaje. Aşa că m-am dus la culcare atunci un pic pe altă lume, încercând să îmi închipui cum vor fi următorii 5 ani şi ce voi face eu. De parcă urma să vie Iliescu să taie netul. Ţin minte cum mă sună dimineaţă un coleg şi-mi spune că sunt la egalitate acum şi că va conta diaspora din momentul ăsta. Adică noi, adică ei? Ţin minte însă cum m-am dus la muncă şi încercam să mă obişnuiesc în continuare cu Năstase. Treceam pe culoare, îmi vedeam de treabă luni, numai ca să îmi ţin imaginaţia sub control. Aproape mă obişnuisem cu idea şi tocmai ce citesc un breaking news pe evz.ro cum că Băsescu e preşedinte. Nu credeam. Mai ţineţi minte cum arăta un Breaking news pe vremea aia? Era doar un link mai îngroşat pe alt fond, html-ul la maxim. Aiurea, nu-mi prea venea să cred. Până la urmă Năstase ce are?! Cum adică să conteze diaspora. Păi, mi se explică, aici s-a votat Băse. Dar de unde l-ar ştii ei pe Băse?

Cumva l-au aflat şi omul mării nu a uitat în declaraţii niciodată, fie în Spania, fie în SUA, fie în Basarabia – mostră – fie în Paris unde i-am urmărit de asemenea mesajul, cum să gâdile orgoliul, să aducă încurajare şi să incite mândria (pentru francezi românii sunt nişte slavi hoţi de găini, celălalt capăt de lume faţă de apropierea lingvistică şi admiraţia culturală pe care o simte aproape orice român pentru Franţa).

În replică, Gioni a făcut măcar două vizite la Moscova. Probabil pentru a câştiga de partea lui electoratul din Belarus. Well, felicitări, a reuşit. Nu credeam că există.

(M-am căutat de poze cu Consulatul României din München dar nu am găsit. E o clădire mişto. Acolo mi-am eliberat prin procură un paşaport şi observ că Tunelul de sub strada din faţă e şi el gata :)

Lasă un răspuns

